Αιγυπτιολόγος Α.Βασιλάκης: Τα άκρα του σκελετού στην Αμφίπολη δείχνουν μούμια – Στα επόμενα επιστύλια «μιλά» ο Αλέξανδρος!

 

Δείτε τι γράφει ο κ.Βασιλάκης στην προσωπική του σελίδα στο facebook

Το γεγονός ότι βρέθηκαν τα άκρα του σκελετού στον τάφο δείχνουν ότι έχουμε μούμια. Διότι στην μούμια, τα δάκτυλα των χεριών και των ποδιών , δένονται , ένα ένα. Έτσι οι τυμβωρύχοι ξεσκίζοντας το ύφασμα για να βρουν τα χρυσαφικά, διασκόρπισαν τα άδετα σημεία του σκελετού, ενώ τα άκρα που ήταν δεμένα έμειναν μαζί με το ύφασμα στον τάφο. Το ύφασμα , με την πάροδο του χρόνου σάπισε.

Εκτιμά ότι η πλάκα πάνω στον κυρίως τάφο γράφει: «Ο ΜΕΓΑΣ ΕΠΑΝΑΠΑΤΡΙΖΟΜΕΝΟΣ ΕΝ ΤΩ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΝΥΧΤΟΣ».

Η απάνω πλάκα έχει φωτογραφία του Αλέξανδρου, όπως ήταν όταν πέθανε. Φορεί διάδημα που λέει ότι είναι βασιλεύς εκ των Τημενιδών. Τα ίδια ακριβώς υπάρχουν και σε επιγραφή στο ναό της Αρτέμιδος στην Σίουα , όπου είναι και ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Στο ψηφιδωτό έχουμε ακριβή παράσταση, της πομπής επαναπατρισμού της μούμιας του Μεγάλου στρατηλάτη. Τον τάφο της μούμιας , το ψηφιδωτό και το δάπεδο της πρόσοψης του ναού κατασκεύασαν εκ των υστέρων, οι ιερείς της Σίουα , οι οποίοι έφεραν την μούμια του στρατηλάτη στην Αμφίπολη. Τα χρώματα του ψηφιδωτού, είναι πάνω από τέσσερα γιατί τα ζωγράφισαν οι ιερείς της Σίουα.

Όλες οι επιγραφές που βρέθηκαν στον Τύμβο αναφέρουν το ναό που έκτισε ο Αλέξανδρος στο κέντρο του λόφου κάτω από ένα κοίλωμα, το γράφει στο κεφάλι της σφίγγας.

Τα πρώτα επιστύλια περιγράφουν τον ναό και ποιες θεότητες λατρεύονται. Στα επόμενα μιλά ο Αλέξανδρος. Σε ένα μάλιστα λέει: <<εγώ ο γιος του Φιλίππου, ο Αλέξανδρος, βασιλεύς εκ των Τημενιδών, προσφέρω λατρεία στην Μεγάλη μητέρα , Ορθεία Άρτεμη – λέων και στην Μεγάλη μητέρα Ρέα. Σε άλλο επιστύλιο γράφει, που προσφέρει λατρεία , αυτός, ως Βασιλεύς Α βαθμού , μαζί με τον φίλο του Ηφαιστίωνα , βασιλέα Β βαθμού.

Η Ορθεία Άρτεμις – Λέων προστατεύει το Μέγα Αλέξανδρο

Υπενθυμίζω στους αρχαιολόγους και στους ειδικούς που θα εξετάσουν τον σκελετό του νεκρού , που βρέθηκε στον τάφο του τρίτου προθαλάμου, του ναού της Αμφίπολης, ότι σύμφωνα με μια από τις επιγραφές, στον ναό της Αρτέμιδος, στην όαση Σίουα, πάνω από τον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο Μεγάλος Στρατηλάτης <<πέθανε από βαριά αρρώστια>>.

Επίσης για όσους μετρούν το μήκος του τάφου της μούμιας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, σε σύγκριση με το ύψος του Μεγάλου Στρατηλάτη, (το οποίο δεν γνωρίζει κανένας) στην μούμια είχαν βάλλει και το διάδημα ως βασιλεύς εκ των Τημενιδών και από πάνω την λεοντή της Μεγάλης μητέρας, Ορθείας Αρτέμιδος-λέων , η οποία τον προστάτευε στον πόλεμο. Έτσι περιγράφεται η μούμια του Μεγάλου Αλεξάνδρου, πάνω στην άμαξα που τη μεταφέρει, στο ψηφιδωτό.

Ο συμβολισμός των χρωμάτων στα επιστύλια – Ιερογλυφικά πάνω στα επίκρανα

Όταν είχα βγάλει το αριστερό επίκρανο της εισόδου, το οποίο έγραφε για ναό της Μεγάλης μητέρας , πάμφωτου Αρτέμιδος-λέων, το δεξιό επίκρανο το πέρασα διαβάζοντας μόνο, την πάνω και κάτω του μεριά , όπου γράφει για λατρεία της Μεγάλης μητέρας Αρτέμιδος κλπ. Είχα γράψει στην ανάρτηση 6, ότι θα επανέλθω για να δω τι έγραφε στη μέση το επίκρανο. Το ξέχασα και καλύτερα, διότι τώρα έχω περισσότερες γνώσεις για τα επίκρανα του ναού.

Επειδή όμως άκουσα να λένε στην παρουσίαση , για χρώματα στα σπασμένα επιστύλια στο μουσείο, έψαχνα να βρω τούτο, που είναι το δεξιό της εισόδου, και να σας πω ότι τα τρία χρώματα που βλέπουμε στα επίκρανα είναι , το κόκκινο, για την λατρεία των Μεγάλων μητέρων, το μπλε για την λατρεία της κόρης (η Αρτέμιδα εδώ) και το κίτρινο για την ιδιότητα της πότνιας θηρών.

Τώρα που είδα το επίκρανο, έμεινα άναυδος, διότι έχει σπουδαιότατες πληροφορίες.

Αυτά τα τρία που βλέπουμε στην μέση σαν καρδούλες , μαζί με την μικρή γραμμούλα που έχουν από κάτω, δίνουν το κρητικό ιερογλυφικό tu , τα οποία αναφέρουν ότι τα τρία πρόσωπα βασιλείς , προέρχονται από την δυναστεία των Τημενιδών. Ενδιάμεσα, κάθετα , είναι τέσσερα διπλά ιερογλυφικά du και ko, τα οποία λένε ότι έχουμε βασιλείς από δυναστεία.
Από αριστερά έχουμε την εικόνα της Ολυμπιάδας , η οποία αφού δεν είναι εκ των Τημενιδών, δεν είναι ζωγραφισμένη πάνω σε καρδούλα. Έχει όμως αριστερά στο κεφάλι ένα εξάκτινο ρόδακα, ο οποίος μας λέει ότι έχει βασιλικό τίτλο Β βαθμού.

Στις καρδούλες, πρώτη αριστερά έχει την εικόνα του Μ.Αλεξανδρου , ο οποίος φέρει ένα διάδημα με κόκκους ότι είναι βασιλεύς Α, βαθμού. Η δεύτερη καρδούλα έχει την εικόνα του Φιλίππου, στον οποίο έχουν βάλλει πάλι διάδημα βασιλέως Α βαθμού. Η τρίτη καρδούλα έχει τον Ηφαιστίωνα, ο οποίος φέρει διάδημα βασιλέως Β, βαθμού.

Δεξιά στην άκρη έχει σχέδιο ότι στο τέρμα του ναού λατρεύονται οι τρεις θεές, μαζί με τη Ορθεία Αρτέμιδα –Λέων.

Προσέξτε τουλάχιστο ότι έχουμε 4 φωτογραφίες. Μια στην αρχή αριστερά και σε κάθε <<καρδούλα>> μια φωτογραφία.
Εάν δεν διάβαζα το επίκρανο που είχε τον Αλέξανδρο με τον Ηφαιστίωνα, δεν ξέρω αν θα τα έβλεπα αυτά σε τούτο το δεξιό επίκρανο της εισόδου.

Περίεργο όμως , ότι ο Αλέξανδρος μαζί με τους ζωντανούς της οικογένειας του, βάζει και τον νεκρό πατέρα του , στα επίκρανα.

Οι ασπίδες στη βάση του Λέοντα 

Δεν το ήξερα. Υπάρχουν λέει δύο ασπίδες , στο λόφο, στην βάση του λιονταριού στην Αμφίπολη. Γιαυτό λέει ο αρχιτέκτων ότι ο νεκρός ήταν πολεμιστής.

Δεν πάει με τίποτα στο μυαλό τους, ότι ο λέων είναι, η Μεγάλη μητέρα, Ορθεία Αρτέμιδα – λέων (όπως γράφει στο σώμα του) η οποία προστάτευε την αιχμή της πολεμικής μηχανής των μακεδόνων. Επομένως οι δυο ασπίδες συμβολίζουν την προστασία των δύο κεράτων της πολεμικής μηχανής.

 http://amfipolinews.blogspot.gr

Related Post

Κατηγορίες: 'Αρθρα, Θέματα που μας αφορούν. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση