Αποκλειστικό στο crashonline: Πώς παραδόθηκαν τα υποβρύχια…

 avramopoulos-upovrixia

Το crashonline.gr σας παρουσιάζει την πλήρη ομιλία και παρουσίαση που έκανε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος στην κεκλεισμένων των θυρών κοινή συνεδρίαση των κοινοβουλευτικών επιτροπών Άμυνας – Εξωτερικών και Εξοπλιστικών Προγραμμάτων στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Η κοινή συνεδρίαση διήρκεσε τρεισήμισι ώρες, από τις 10:00 μέχρι τις 13:30 και κατά τη διάρκειά της ο κ. Δ. Αβραμόπουλος ενημέρωσε τα μέλη των επιτροπών για τις πρόσφατες εξελίξεις που αφορούν τη συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ της κυβέρνησης και της ΕΝΑΕ για την παραλαβή των τεσσάρων υποβρυχίων από το Πολεμικό Ναυτικό η οποία παραμένειν ε εκκρεμότητα εδώ και χρόνια.

Παρόντες κατά την ομιλία και την παρουσίαση ήταν οι κ.κ. βουλευτές Δημήτρης Παπαδημούλης, Κωσταντίνος Τασούλας, Πάνος Παναγιωτόπουλος, Μανώλης Γλέζος, Νάντια Βαλαβάνη, Γιώργος Βαρεμένος, Γιάννης Δριβελέγκας, Ευρυπίδης Στυλιανίδης, Νίκος Σιφουνάκης καθώς και η ηγεσία του ΓΕΝ.

Αναλυτικά τι είπε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος:
Στην προηγούμενη συνάντησή μας εδώ, στον ίδιο χώρο, στις 13/2/20124, σας είχα δηλώσει επί λέξει τα εξής:
«Εξαντλώντας όλα τα όρια της υπομονής, απαιτούμε από τους υπευθύνους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους, όπως αυτές πηγάζουν και από την Εκτελεστική Συμφωνία που κυρώθηκε με το Ν. 3885/2010. Αλλά και την ευθύνη του απέναντι στους εργαζομένους και του τιμήματος που μέχρι σήμερα έχουν λάβει τα Υ/Β».

Σήμερα, ένα μήνα περίπου μετά, είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω και επισήμως, ότι το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, πέτυχε, μέσα από μια απλή και σύντομη επαφή με τους υπευθύνους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά:
-Την αποσύνδεση και αποδέσμευση του αμυντικού κομματιού, που είναι η παραλαβή των Υ/Β, από το υπόλοιπο κομμάτι που αφορά τη λειτουργία και το μέλλον του Σκαραμαγκά.
-Την παραλαβή από το Πολεμικό Ναυτικό των τεσσάρων Υ/Β υποβρυχίων «Πιπίνος», «Ματρώζος», «Κατσώνης» και «Ωκεανός», με την ευθύνη και τον συντονισμό του οποίου θα ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες εργασίες, ώστε να ενταχθούν το ταχύτερο δυνατόν, επιχειρησιακά στον Ελληνικό Στόλο.
Και αυτό θα γίνει με το ποσό των 75,5 εκατ. ευρώ που βρίσκεται δεσμευμένο στον προϋπολογισμό του Υπουργείου και προβλέπετο ακριβώς για τον ίδιο στόχο, την ολοκλήρωση των Υ/Β.
Και όλα αυτά, χωρίς να αλλάξει ο νόμος του 2010, ώστε να μην υπάρξουν κωλύματα στις από εδώ και πέρα εξελίξεις για το μέλλον των Ναυπηγείων.
Τόσο απλά. Τόσο γρήγορα. Χωρίς περιττές κουβέντες, διαδικασίες και γραφειοκρατικές προσεγγίσεις. Ό,τι χρειασθεί από εδώ και πέρα, θα λυθεί με νομοθετική ρύθμιση, η οποία βέβαια, θα περιλαμβάνει και το θέμα της μισθοδοσίας όλων των εργαζομένων στα Ναυπηγεία.

Αμέσως μετά τη δική μου παρέμβαση, ο γενικός διευθυντής Εξοπλισμών κ. Δημήτρης Γεωργιόπουλος, θα αναφερθεί πολύ σύντομα στο ιστορικό της κατασκευής των Υ/Β, ώστε να έχετε και την πραγματική διάσταση του προβλήματος και θα ακολουθήσει ο Ναύαρχος Αποστολάκης, Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, ο οποίος είναι πλέον και ο ουσιαστικός «ιδιοκτήτης»… ΤΩΝ Υ/Β.
Πρέπει να σας πω ότι κατανοώ πλήρως τα ερωτήματα που δημιουργούνται σε πολλούς για την εξέλιξη, που ανακοίνωσα το Σάββατο 15 Μαρτίου 2014.
Θα απαντήσω σήμερα αναλυτικά σε όλα τα ερωτήματα, ώστε να είναι πλέον απόλυτα σαφές, διαυγές και κατανοητό τι κάναμε, Πώς ενεργήσαμε. Πώς φθάσαμε στην παραλαβή των Υ/Β.
Τι ακριβώς θα κάνουμε από εδώ και πέρα, μέχρι τα Υ/Υ να ενταχθούν επιχειρησιακά στο Πολεμικό Ναυτικό και τον Ελληνικό Στόλο.

Οι βασικοί άξονες της πολιτικής μας στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, στο θέμα των Υ/Β, από τότε που ανέλαβα υπουργός, ήταν οι ακόλουθοι:
1.Η βασική αρμοδιότητα και ευθύνη του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του Πολεμικού Ναυτικού, ήταν και είναι η κατασκευή και η παραλαβή των Υ/Β, που κατασκευάστηκαν και βρίσκονται στα ΕΝΑΕ και πληρώθηκαν 100% για τις εργασίες που είχαν εκτελεσθεί.
Η εμπλοκή στη συμφωνία αγοράς των Ναυπηγείων που δημιουργήθηκε μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Iscadar Safa, σχετικά με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, πρώτον: για την ανάκτηση των κρατικών ενισχύσεων, για τη μείωση του απασχολούμενου προσωπικού, για τις φορολογικές υποχρεώσεις και απαιτήσεις κρατικών Οργανισμών  κατά των ΕΝΑΕ και δεύτερον: για τη διακοπή της συνεργασίας των ΕΝΑΕ με τον βασικό υποκατασκευαστή, την HDW, είχαν ως αποτέλεσμα, από τον Μάρτιο του 2012, να διακοπεί πλήρως η λειτουργία των Ναυπηγείων.
Με ουσιαστική εγκατάλειψη των Ναυπηγείων από την εργοδοσία, που αφέθηκαν στην τύχη τους. Με ουσιαστική συνέπεια, να «παγιδευτούν» τα τέσσερα Υ/Β.
Είναι ξεκάθαρο, ότι εάν συνεχίζαμε, ως υπουργείο Άμυνας, να διαπραγματευόμαστε συνολικά το όλο ζήτημα, με τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης, δεν θα φτάναμε πουθενά.
Διότι αφενός μεν η συζήτηση θα κρατούσε για πάρα πολύ  μεγάλο χρονικό διάστημα, αφετέρου ελλόχευε πάντα ο κίνδυνος, ο κ. Safa να δικαιωθεί δικαστικά και τα Υ/Β να απαξιωθούν πλήρως.
Αλλά ακόμη και εάν, που το εύχομαι και είμαι βέβαιος ότι προς εκεί βαδίζουμε, το Ελληνικό Δημόσιο δικαιωθεί δικαστικά ενώπιον του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου των Παρισίων, και πάλι τα Υ/Β θα είχαν πλήρως απαξιωθεί και τα χρήματα που θα χρειαζόντουσαν για να ολοκληρωθούν, υπολογίζεται ότι θα ήταν τουλάχιστον τριπλάσιο του ποσού που απαιτείται σήμερα.
Ποιο είναι αυτό το ποσό; 75,5 εκάτ. Ευρώ, που βρίσκονται δεσμευμένα στον προϋπολογισμό του Υπουργείου από το 2010. Ποσό το οποίο επαρκεί πλήρως για την καθέλκυση και τη θέση σε λειτουργία των 4 Υ/Β.
Θα σας τα πει και ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, ο οποίος θα αναφερθεί διεξοδικά στις εργασίες που θα γίνουν και σε όλα τα τεχνικά ζητήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε μπροστά μας, όπως βέβαια και αυτό, το πιο σημαντικό για εμάς, οι εργαζόμενοι.

2.Έπρεπε λοιπόν το υπουργείο Άμυνας να θέσει τέρμα στην ιδιότυπη αυτή κατάσταση ομηρίας του στρατιωτικού κομματιού από το υπόλοιπο Ναυπηγείο. Τι κάναμε λοιπόν; Τι έκανε το υπουργείο Άμυνας;
-Διαχώρισε την υπόθεση της παραλαβής των Υ/Β, από τις διαφορές της πώλησης των Ναυπηγείων και ενήργησε για την προστασία των χρημάτων που κατέβαλε για την ναυπήγηση των Υ/Β μέχρι τότε (2,5 δισ. Ευρώ)
-Καταλόγισε, για πρώτη φορά, στα ΕΝΑΕ, και στις εταιρείες που εμφανίστηκαν ως επενδυτές, το σύνολο των ποσών που καταβλήθηκαν από το 2010 έως τα μέσα του 2011, στα ΕΝΑΕ, θεωρώντας ότι καταβλήθηκαν αχρεωστήτως. Πρέπει να σημειώσω εδώ, ότι στις δυο θητείες μου στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, απαγόρευσα την καταβολή οποιουδήποτε ποσού ως εργολαβικό αντάλλαγμα, στα Ναυπηγεία!!!
Όπως άλλωστε είχα ρητά δεσμευτεί και στη Βουλή.
-Προσφύγαμε στο Πρωτοδικείο με ασφαλιστικά μέτρα κατά των ΕΝΑΕ για να εξασφαλίσουμε την συντήρηση των Υ/Β, τα οποία είχαν εγκαταλειφθεί.
-Καταστήσαμε σαφές στην ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ, ότι είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι να αποζημιώσουν το Ελληνικό Δημόσιο, για κάθε ζημιά των Υ/Β που προκαλείται από τον εγκλωβισμό τους στα κλειστά Ναυπηγεία.
-Δώσαμε εντολή στο Ναυτικό Συμβούλιο του Κράτους, να επεξεργασθεί τα σχετικά νομικά ζητήματα  για την προάσπιση των συμφερόντων του δημοσίου δικαστικά. Δηλαδή, με λίγα λόγια, «στριμώξαμε» την εργοδοσία των ΕΝΑΕ, προστατεύοντας τα δικαιώματα του Ελληνικού Δημοσίου. Αυτονόητα πράγματα.

3.Κάτω από το βάρος των ενεργειών αυτών και σε συνδυασμό με τη ρητή πλέον ασκούμενη νέα πολιτική μας διαχωρισμού των Υ/Β από τα υπόλοιπα θέματα των Ναυπηγείων, ο ουσιαστικός ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων κ. Safa, ζήτησε να με συναντήσει.
Κάτι που πράγματι έγινε, παρουσία και του υπουργού Ανάπτυξης, του Α/ΓΕΝ, άλλων παραγόντων του υπουργείου. Και Αξιωματικού του Ναυτικού πρακτικογράφου, την 25η Φεβρουαρίου 2014, στην Αίθουσα του Πολεμικού Ναυτικού.
Οι συμβολισμοί έχουν τη σημασίας τους σε τέτοιες καταστάσεις. Κατά τη συνάντηση αυτή, κατέστησα σαφές και του παρέδωσα και γραπτώς τη θέση μας.
Για το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, δεν υφίσταται θέμα διαπραγμάτευσης για τα Υ/Β:
-Για όσο διάστημα εκκρεμεί αγωγή του κατά του Ελληνικού Δημοσίου
-Για όσο δεν αναγνωρίζει την υποχρέωση να επιστρέψει στο Ελληνικό Δημόσιο, τα αχρεωστήτως εισπραχθέντα ποσά, για τα δυο νέα Υ/Β 214, τα οποία δεν έχουν καν ξεκινήσει
-Για τα υλικά που δεν έχουν παραδοθεί και έχουν εξοφληθεί
-Για εργασίες που δεν εκτελέστηκαν
Του έκανα επίσης σαφές, ότι θα επιδιώξουμε δικαστικώς να παραλάβουμε αμέσως στην κατοχή μας τα Υ/Β και τον κάλεσα να αποδεσμευθούν τα Υ/Β από τα λοιπά ζητήματα.
Οκ. Safa, αντιλήφθηκε ότι, δεν υπήρχαν περιθώρια ελιγμών και ότι επιβαρύνεται η θέση του, από την συνέχιση της μέχρι τότε στάσης του απέναντι στα Υ/Β. Ο ίδιος δήλωσε κατά τη συνάντησή μας, ότι ούτως ή άλλως, δεν τον ενδιαφέρουν από μόνα τους τα Υ/Β, εάν δεν επιλυθεί το όλο θέμα των Ναυπηγείων.
Δηλαδή η διαφορά με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να λειτουργήσουν, όπως αρχικώς έχει προβλεφθεί, για να μπορούν να παίρνουν και στρατιωτικές παραγγελίες ξένων κρατών και βέβαια, να έχουν τη χρήση της περίφημης δεξαμενής Νο 5.
Ήταν σαφές για εμένα, και με επιστολή του το επιβεβαίωσε και ο κ. Safa , δυο μέρες αργότερα, ότι αποδέχεται να αποδεσμεύσει τα Υ/Β, προκειμένου το Πολεμικό Ναυτικό, να χρησιμοποιήσει τον ειδικό χώρο των ΕΝΑΕ και το προσωπικό, ώστε να ολοκληρωθούν οι δοκιμές.
Έδωσε, επιπλέον, γραπτές οδηγίες προς του εκπροσώπους των ΕΝΑΕ και προς τους υπεργολάβους της HDW, να τεθούν στη διάθεση του Πολεμικού Ναυτικού, προκειμένου να ολοκληρωθούν τα Υ/Β.
Τον πρόεδρο της ThyssenKroup (HDW, Dr. Hans Christopf ATZPODIEN) θα συναντήσω εξάλλου μαζί με τον Ναύαρχο Αποστολάκη, την ερχόμενη Τετάρτη το απόγευμα στην Ελληνική Πρεσβεία, στη Doha, όπου θα μεταβώ, αμέσως μετά την εθνική μας παρέλαση, προκειμένου να παρευρεθώ σε μια μεγάλη Έκθεση και θα έχω, με την ευκαιρία αυτή, και συναντήσεις με όλη την ηγεσία του Κατάρ.
Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

4.Θέλω να είμαι απολύτως σαφής και ακριβής. Το συνολικό πρόβλημα των Υ/Β, μπήκε σε μια νέα ρότα και θα ολοκληρωθεί. Το θέμα των Ναυπηγείων έχει ακόμα δρόμο μπροστά του.
Είχα προχθές μια συζήτηση με τον Υπουργό Ανάπτυξης, τον κ. Χατζηδάκη, ο οποίος ξεκινάει άμεσα τις ενέργειες με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την επίλυση του θέματος των Ναυπηγείων.
Σε ότι όμως αφορά τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας, την ασφάλειά της και την αξιοποίηση των πόρων, λύνουμε το πρόβλημα των 2,5 δισ. Ευρώ, που καταβλήθηκαν από το 2002-2011, για να έχουμε τα τέσσερα Υ/Β, που είναι πλέον στην κατοχή του Πολεμικού Ναυτικού.
Εξασφαλίζουμε έτσι, να έχουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα την επιχειρησιακή ένταξή τους στο Πολεμικό Ναυτικό, με σημαντικές και πολλαπλές θετικές επιπτώσεις στην άμυνα της χώρας.
Κάναμε δηλαδή την δουλειά μας ως υπουργείο. Επιτρέψτε μου να σας πω, χωρίς καμία διάθεση αυταρέσκειας, ότι τα θέματα καμιά φορά στην πολιτική είναι πιο απλά από όσο νομίζουμε. Ή αν θέλετε, είναι λιγότερο σύνθετα από όσο πιστεύουμε.
Όταν υπάρχει το δίκιο με το μέρος μας, όταν υπάρχει πολιτική βούληση – και εδώ θέλω να αναφερθώ στην καταλυτική συμβολή του πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος παρακολούθησε και στήριξε την προσπάθεια αυτή –μπορούμε να πετυχαίνουμε πράγματα που φαίνονται ακατόρθωτα.

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Κατανοώ και συμμερίζομαι την αγωνία πολλών για την επιτυχή έκβαση του όλου εγχειρήματος, που αφορά τα Υ/Β και βέβαια τα Ναυπηγεία. Το δεύτερο κομμάτι, το επαναλαμβάνω, το χειρίζονται τα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης.
Και εξηγούμαι:
Α. Υπάρχει καταρχήν το πολύ σοβαρό θέμα της αγωγής Safa κατά του Ελληνικού Δημοσίου.
Το ζήτημα το χειρίζεται ως αρμόδιο το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Έχω δώσει εγγράφως εντολή να διατεθεί στους δικηγόρους του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που χειρίζονται την υπόθεση της διαιτησίας, κάθε αναγκαία υλικοτεχνική βοήθεια από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το Πολεμικό Ναυτικό.
Δεν είναι όμως το υπουργείο Άμυνας, που έχει την ευθύνη της λήψης των αποφάσεων και του χειρισμού στα ζητήματα που δεν συνδέονται με αυτά της παραλαβής των Υ/Β.

Β. Το ζήτημα της βιώσιμης λειτουργίας των ΕΝΑΕ, είναι θέμα πρωταρχικής σημασίας για την ελληνική κυβέρνηση.
Διότι συνδέεται με το πολύ σοβαρό ζήτημα των θέσεων εργασίας και την διατήρηση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας.
Εμείς όμως, τη στιγμή αυτή, πετύχαμε την αποσύνδεση της βιωσιμότητας των ιδιωτικών Ναυπηγείων με την ναυπήγηση των Υ/Β.
-Δεν μπορούσαμε να αφήσουμε σε ένα κλειστό Ναυπηγείο να πεθαίνουν τα Υ/Β του Πολεμικού Ναυτικού και το Ελληνικού Στόλου.
-Δεν μπορούσαμε να χάσουμε 2,5 δισ. Ευρώ που έχουν κοστίσει μέχρι σήμερα στον Έλληνα φορολογούμενο τα Υ/Β του Πολεμικού Ναυτικού.
-Από την άλλη μεριά δεν μπορούμε να αφήσουμε τους εργαζόμενους χωρίς δουλειά. Και δεν θα τους αφήσουμε. Ήδη βρίσκονται απλήρωτοι για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα.
Παρόλα αυτά, σε συνεργασία με το υπουργείο Άμυνας, έχουν δώσει όλον τους τον εαυτό να συντηρούν τα Ναυπηγεία και τον ξεχωριστό χώρο που βρίσκονται τα Υ/Β, μαζί με το κλιμάκιο του Πολεμικού Ναυτικού. Τους ευχαριστώ δημόσια γι’ αυτό. Και αμέσως μετά τη συνάντησή μας, θα έχω συνάντηση και μαζί τους.
Το ΥΠΕΘΑ εξάλλου, έχει καταθέσει για τα θέματα των ΕΝΑΕ τις απόψεις του στην κυβέρνηση, στο βαθμό που τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όπως και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, εξυπηρετούν προοπτικά και την αμυντική βιομηχανία της χώρας μας.

Και γνωρίζετε πόσο ευαίσθητοι είμαστε σε αυτό.
Πώς αγωνιστήκαμε.
Πώς καταφέραμε να διασώσουμε την αμυντική μας βιομηχανία, μέσα σε αυτό το αρνητικό κλίμα που υπήρχε. Που από χθες με τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού μπήκαμε σε μια νέα περίοδο.

  • ·Πολλοί διερωτώνται, καλόπιστα θα έλεγα, εάν άραγε μπορεί το ναυτικό μας να τελειώσει τα υποβρύχια σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Τι θα γίνει με τις ζημιές που έχουν υποστεί τα υποβρύχια και οι εγκαταστάσεις του Ναυπηγείου από την εγκατάλειψη;
Τι θα γίνει με το προσωπικό;
Απαντώ ένα προς ένα τα ερωτήματα αυτά.

  • ·Είμαι αισιόδοξος, γιατί έχω εμπιστοσύνη στο Πολεμικό Ναυτικό και στους εργαζόμενους των Ναυπηγείων, αλλά και σε όσους καλούνται να υλοποιήσουν το εγχείρημα. Απαντώ συνοψίζοντας τα ερωτήματα πού έχουν τεθεί.

 

  • ·Προϋπολογισμός Αποπεράτωσης:

Το είπα και πριν και το επαναλαμβάνω. Το  ποσό που έχουμε σήμερα διαθέσιμο ανέρχεται σε 75.5 εκ. Ευρώ, και αντιπροσωπεύει το μέρος του τιμήματος που θα είχε καταβληθεί στο ΕΝΑΕ, εάν είχε γίνει εμπρόθεσμη παράδοση των Υ/Β.

Είναι το ποσό που διασώθηκε από την διακοπή των πληρωμών του 2011.
Εάν είχαν πληρωθεί οι δώσεις τότε, θα ήταν άδειο το ταμείο μας.

  • ·Είναι επαρκές για τις υπολειπόμενες εργασίες;

Με την πληροφόρηση που έχει το Πολεμικό Ναυτικό σήμερα από τις ομάδες παρακολούθησης ναυπήγησης, τις επί τόπου επισκέψεις και την γενική κατάσταση, η απάντηση είναι ναι!!
Με σφιχτή διαχείριση, με σημαντική εργασία των στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού, πληρωμάτων και τεχνικών, που διαθέτουν την απαιτούμενη εμπειρία και πιστοποίηση, μ την δουλειά των εργαζομένων στα Ναυπηγεία.
Μην ξεχνάμε ότι το Πολεμικό Ναυτικό, έχει ήδη σε επιχειρηματική λειτουργία, Υ/Β 214 και 209.

  • ·Τι θα γίνει με τις εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων οι οποίες έχουν υποστεί ζημιά;

Για να εκτελέσουμε το έργο που αναλάβαμε, θα λειτουργήσει το ειδικό τμήμα των Υ/Β και δεν έχουμε καμία σχέση με τις άλλες εγκαταστάσεις, που δεν προσφέρουν έργο για τα Υ/Β.
Το τμήμα βρίσκεται σε καλή κατάσταση λειτουργίας και θα απαιτηθεί ένα ποσό για την επαναλειτουργία  του.
Δεν ξαναφτιάχνουμε τα Ναυπηγεία από την αρχή.
Απλώς ετοιμάζουμε τον χώρο όπου βρίσκονται και συντηρούμε όλα εκείνα τα εργαλεία, που είναι χρήσιμα για την αποπεράτωση των εργασιών.

  • ·Ποιοι υπεργολάβοι θα χρησιμοποιηθούν;

Οι ίδιοι που χρησιμοποιούνται. Που έχουν και την εμπειρία.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχω από το Πολεμικό Ναυτικό, δεν υπάρχει ουσιαστικό αντικείμενο εκτέλεσης εργασιών, πλην ολίγων.
Το κύριο θέμα είναι οι δοκιμές ξηράς και θαλάσσης.

Οι δοκιμές αυτές προκειμένου να πιστοποιηθούν τα Υ/Β θα γίνουν από πληρώματα του Πολεμικού Ναυτικού και των πιστοποιημένων τεχνιτών των ΕΝΑΕ ε την επίβλεψη της HDW. Το Πολεμικό Ναυτικό θα συμφωνήσει μαζί τους για την αμοιβή.

Τυχόν άλλα τεχνικά θέματα που θα προκύψουν, θα εξετασθούν κατά τις δοκιμές θαλάσσης.

Πρέπει όμως να τονίσω ότι έχουμε κάνει σαφές, προς τα ΕΝΑΕ, ότι εάν η αποπεράτωση των 4 Υ/Β υπερβεί καθ” οιονδήποτε ποσό τα 75,5 εκ. Ευρώ, το ποσό αυτό θα καταλογισθεί σε βάρος τους.

Όπως επίσης και κάθε ποσό, που θα δαπανηθεί για την αποκατάσταση ζημιών, είτε στο Ναυπηγείο, είτε στα Υ/Β που οφείλεται στο κλείσιμο των ναυπηγείων.

Με λίγα λόγια, επιφυλασσόμαστε κάθε νομίμου δικαιώματός μας.

  • ·Τι θα γίνει με την ασφάλιση, την φύλαξη και την προστασία των Υ/Β;

Η φύλαξη γίνεται ήδη από το Σάββατο από μονάδες του Λιμενικού σώματος σε 24η βάση, υπό την εποπτεία του Πολεμικού Ναυτικού.
Όλα τα πληρώματα έχουν εγκατασταθεί στα Υ/Β.
Ιδιωτική ασφάλιση δεν απαιτείται, διότι τα Υ/Β θα υψώσουν άμεσα την ελληνική σημαία και θα ενταχθούν στην ασφάλιση των πλοίων του Π.Ν.

  • ·Συνεπάγεται η εξέλιξη αυτή αμνηστία όσω ζημίωσαν το Ελληνικό Δημόσιο;

Κατηγορηματικά απαντώ. Σε καμία περίπτωση.
Αντίθετα, θα επιδιώξουμε να εισπράξουμε κάθε ευρώ που ζημιωθήκαμε και να τιμωρηθεί κάθε τυχόν υπαίτιος που προξένησε ζημία και έβλαψε τα εθνικά συμφέροντα.

  • ·Άφησα για το τέλος το σημαντικό ζήτημα των Εργαζομένων των ΕΝΑΕ.

Γνωρίζω πόσο ταλαιπωρούνται απλήρωτοι και ανασφάλιστοι από μια εργοδοσία που υποσχέθηκε πολλά αλλά δεν τήρησε τις συμβατικές της υποχρεώσεις, ούτε απέναντι στους εργαζόμενους.

Με την λύση που δώσαμε για τα Υ/Β, δεν λύσαμε και δεν ήταν άλλωστε δυνατόν να λύσουμε το εργασιακό ζήτημα των ΕΝΑΕ.

Λύσαμε όμως το εργασιακό ζήτημα των Υ/Β. Μαζί με του εργαζόμενους στα Ναυπηγεία. Και όπου χρειασθεί θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση.

Αρμόδιοι να δώσουν την λύση είναι οι ιδιοκτήτες επιχειρηματίες και τα Υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης, και Εργασίας.

Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, εξασφαλίζει την καταβολή μισθών και ασφαλιστικών εισφορών, στο προσωπικό, ενώ ταυτόχρονα διατηρούν τα εργασιακά τους δικαιώματα απέναντι στον εργοδότη τους.

Κερδίζουμε έτσι το γεγονός, ότι οι εργαζόμενοι θα πληρωθούν όσο χρειασθεί, μέχρι την ένταξη των Υ/Β στο επιχειρησιακό δυναμικό του Στόλου.

Με την ψήφιση της τροπολογίας, που θα καλύπτει το θέμα των εργαζομένων και όλα τα άλλα θέματα, ώστε να μην υπάρχει εμπόδιο στην ολοκλήρωση των εργασιών στα Υ/Β απο το Πολεμικό Ναυτικό, πιστεύω ότι στην φάση αυτή ολοκληρώνεται η παρέμβαση του Υπουργείου Άμυνας.

Έχοντας δημιουργήσει ένα νομικά ασφαλές, σαφές και συγκεκριμένο πλαίσιο, στο οποίο οι αρμόδιες υπηρεσίες θα εκτελέσουν τα καθήκοντά τους, θα έλεγα το καθήκον τους, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, διευκρινίζω:

  • ·Το Πολεμικό Ναυτικό παραλαμβάνει τα Υ/Β και τα εντάσσει στο Στόλο.
  • ·Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους προασπίζει τα συμφέροντα του Δημοσίου στην αντιδικία με την ιδιοκτησία των Ναυπηγείων, είτε το Ελληνικό Δημόσιο είναι ενάγων, είτε εναγόμενος.
  • ·Οι αρμόδιες Υπηρεσίες  του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας  , θα στηρίζουν το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους στους δικαστικούς αγώνες.
  • ·Το Υπουργείο Άμυνας θα υποστηρίξει και θα είναι αρωγός στις συναρμόδιες υπηρεσίες των υπουργείων, που έχουν την αρμοδιότητα να επαναφέρουν σε μόνιμη και βιώσιμη λειτουργία τα ΕΝΑΕ, κάτι που μπορεί να αποδειχθεί στο μέλλον

-Σημαντικός προμηθευτής του Πολεμικού Ναυτικού και της αμυντικής θωράκισης της χώρας μας.
Παράγων ανάπτυξης και ευημερίας για τη χώρα. Κάτι που είναι προτεραιότητα της πολιτικής της κυβέρνησής μας, στην κρίσιμη αυτή καμπή ανάπτυξης και προόδου της Ελλάδος, αλλάζοντας σελίδα και βλέποντας μπροστά.

Related Post

Κατηγορίες: 'Αρθρα. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση