Ομοβροντίες ναυάρχων κατά πολιτικών και της άγνοιας συνεπειών!!

 

 

 

 


GBAL
ΚΑΤΑΙΓΙΣΤΙΚΟΙ ΟΙ ΔΥΟ ΝΑΥΑΡΧΟΙ ΣΤΙΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ “ΝΕΟΙ ΦΑΚΕΛΟΙ”. ΜΕ ΕΥΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΟΞΥΤΗΤΕΣ ΕΘΕΣΑΝ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΤΟ ΝΑΥΤΙΚΟ  ΚΑΙ ΕΞΕΘΕΣΑΝ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΕΘΑ. ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΤΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΒΑΘΜΟ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΔΥΟ
ΚΛΑΔΟΙ, ΣΤΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ, ΜΕ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΘΕΣΗ. ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΛΕΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΕΔ ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, ΥΛΙΚΟ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ. ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΕΙΠΑΝ ΟΙ ΝΑΥΑΡΧΟΙ, ΠΟΥ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΗΤΑΝ ΣΥΓΚΡΑΤΗΜΕΝΟΙ, ΑΛΛΑ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΟΣΑ ΕΙΠΑΝ. ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΟ.
Διαβαζουμε λοιπόν στον εξαιρετικο ιστότοπο www.defence-point.gr

Σοβαρό πολιτικό θέμα δημιουργείται από τις συνεντεύξεις των εν αποστρατεία ναυάρχων, κυρίως των ναυάρχου Κοσμά Χρηστίδη, του επίτιμου αρχηγού ΓΕΝ και του επίτιμου αρχηγού Στόλου, αντιναυάρχου Κωνσταντίνου Μαζαράκη-Αινιάν.
Την ίδια στιγμή, ο σημερινός αρχηγός του Πολεμικού Ναυτικού, αντιναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης, προσπαθούσε απεγνωσμένα να κρατήσει τις ισορροπίες με την πολιτική ηγεσία, προσπαθώντας να δώσει μια αισιόδοξη νότα στο δράμα των Ενόπλων Δυνάμεων. Η μόνη αισιοδοξία προκύπτει από τον «χαρακτήρα» που έβγαλε το Πολεμικό Ναυτικό ως σύνολο, με την αγάπη των ηγητόρων για το προσωπικό, την παιδεία του και την πολιτική σκέψη, όπως περιγράφεται στην προηγούμενη ανάρτηση.
Από πού να αρχίσεις και που να τελειώσεις… Από την κατακόρυφη μείωση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (ασκήσεις) του Πολεμικού Ναυτικού για την εξοικονόμηση πόρων και την προστασία των μέσων από τη φθορά;

Από τις κατά 50% (και πλέον σε ορισμένες περιπτώσεις) περικοπών στις αποδοχές, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εξυπηρετήσουν τις υποχρεώσεις τους τα στελέχη; Αυτό το αναφέρουμε με πλήρη επίγνωση του ότι όλος ο ελληνικός λαός έχει υποστεί δραματικές μειώσεις στις αποδοχές του, όμως αυτό που έχει γίνει στις «υπάκουες» Ένοπλες Δυνάμεις, δεν έχει προηγούμενο. «Το προσωπικό δεν νοιώθει ότι απλά αδικείται, αλλά ότι τιμωρείται», ήταν τα λόγια του ναυάρχου Χρηστίδη.
Από το ότι επί μια τετραετία και παρότι έχει δοθεί πολιτική έγκριση, οι μπαταρίες των υποβρυχίων Type 209 δεν έχουν ακόμα αγοραστεί, υπονομεύοντας την επιχειρησιακή αξιοπιστία του κλάδου, ενώ την ίδια στιγμή δηλώσεις ορισμένων εμμένουν στο να υποστηρίζουν δημοσίως και ανερυθρίαστα ότι το αξιόμαχο δεν έχει επηρεαστεί; Τώρα δείχνει να ξεμπλοκάρει το θέμα, σε μια τετραετία όμως πολλά θα μπορούσαν να έχουν συμβεί…
Από τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας (ΑΦΝΣ) που δεν υπάρχουν με αποτέλεσμα πέραν του πλήγματος στις ανθυποβρυχιακές ικανότητες του ΠΝ να έχουμε καταστήσει την Τουρκία αποκλειστικό πάροχο τέτοιων επιχειρησιακών δυνατοτήτων στην Ανατολική Μεσόγειο που υποτίθεται ότι μας ενδιαφέρει; Σύμφωνα με τον Α/ΓΕΝ το θέμα αντιμετωπίζεται και θα έχουμε εξελίξεις.
Από τη συνολική αφασία που επιδεικνύει η πολιτική ηγεσία – όμηρος της Τρόικας, με αποτέλεσμα να υπονομεύεται μακροπρόθεσμα η ασφάλεια της χώρας συνολικά; Από την ασυναρτησία που φάνηκε ότι επικρατεί όσον αφορά στον σχεδιασμό με βάση τους εθνικούς στόχους και τη συσχέτισή τους με τα υπάρχοντα μέσα;

Τα σημεία που αξίζουν αναφοράς είναι πάρα πολλά. Επιγραμματικά προσθέτουμε την αναφορά του ναυάρχου Χρηστίδη για την ψυχολογία του νικητή που αποκτούν οι Τούρκοι με τις «κρουαζιέρες» μέχρι το Σούνιο, παραβιάζοντας βέβαια συχνά-πυκνά τους κανόνες, της κατά το διεθνές δίκαιο της θάλασσας «αβλαβούς διέλευσης» (innocent passage), σχολιάζοντας, ότι κατά την υποκειμενική του άποψη η χώρα μας θα έπρεπε να αντιμετωπίζει αυτές τις προκλήσεις με μεγαλύτερη σοβαρότητα και πυγμή.

Τη γλώσσα της αλήθειας χρησιμοποιούσε και ο αντιναύαρχος Μαζαράκης-Αινιάν, ο οποίος προειδοποίησε ότι η κρίση είναι πρωτίστως κοινωνικής παρά οικονομική και αν δεν την αντιμετωπίσουμε θα βρεθούμε αντιμέτωποι με εθνική καταστροφή, ενώ προειδοποίησε ότι ο χρόνος για την Ελλάδα να επανακάμψει βάζοντας τα πράγματα της άμυνας σε τάξη, εκπνέει…

Επίσης, μεγάλο ενδιαφέρον είχε και η αναφορά του στο ότι ακόμα και να δοθεί παράταση επιχειρησιακής ζωής σε κύριες μονάδες επιφανείας του στόλου (αναφορά στο κατεπείγον πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών MEKO), δεδομένο είναι ότι η επιχειρησιακή απαξίωση θα ξεκινήσει σε λίγα χρόνια και θα αφορά ταυτόχρονα μεγάλο αριθμό πλοίων του στόλου, με δυσμενέστατες συνέπειες.
Ευχήθηκε κυρίως να ξεκινήσει ναυπηγικό πρόγραμμα που θα στηρίξει την πολύτιμη για το ΠΝ ναυπηγική βιομηχανία της χώρας. Αυτό που αναρωτιόμαστε εμείς, είναι εάν κατανοεί η πολιτική ηγεσία, ότι οι ανελαστικές πλέον ανάγκες του κλάδου σε νέα μέσα, αποτελούν μια οικονομική δραστηριότητα που αν γίνει σωστά θα οδηγήσει σε περιορισμό της ύφεσης και θα βοηθήσει στην επαναφορά στον δρόμο της ανάπτυξης.
Διότι η νοοτροπία που επικρατεί είναι ότι οι εξοπλισμοί είναι δαπάνες, όχι επενδύσεις στην οικονομία της χώρας… Αυτό που δεν αντιληφθήκαμε είναι η αναφορά του Α/ΓΕΝ στην απόκτηση μέσω leasing δύο φρεγατών FREMM, όπως ειπώθηκε.
Αφενός έδειξε απόλυτα ευθυγραμμισμένος με τη βούληση της πολιτικής εξουσίας (είναι γνωστό ότι το ΓΕΝ δεν τις επιθυμούσε και είναι καθαρά πολιτική επιλογή), ενώ αφετέρου το κόστος της ενοικίασης θα το στερηθεί η ναυπηγική βιομηχανία.

Εν κατακλείδι, εκκωφαντική ήταν η απουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας από την εκπομπή, παρά τη γενικότερη αγάπη του υπουργού, Πάνου Παναγιωτόπουλου για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και την προβολή που εξασφαλίζουν… με τους δικούς του όρους όμως.
Κατηγορίες: Θέματα που μας αφορούν. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση