Του Χρυσόστομου Τσούφη

Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας πληρωμής για το fuel pass 1, το οικονομικό επιτελείο διαπίστωσε ότι 8/10 επέλεγαν να λαμβάνουν τα χρήματα που εδικαιούντο στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς αντί της άυλης κάρτας στα κινητά τους. Γι’ αυτό και στη δεύτερη βερσιόν του fuel pass αύξησαν το μπόνους επιλογής της άυλης κάρτας στα 15€.

Και πάλι όμως το ισοζύγιο δεν άλλαξε σχεδόν καθόλου.

Η ανάλυση των έως τώρα 2,1εκατ αιτήσεων δείχνει ότι το 73% συνεχίζει να προτιμά τα 65€ στην τράπεζα παρά τα 80€ στο κινητό (για Ι.X. στην ηπειρωτική Ελλάδα). Εκτός του κομματιού της ευκολίας (ακόμη και αυτοί που έχουν κινητά τελευταίας τεχνολογίας δεν είναι όλοι εξοικειωμένοι με τις δυνατότητες τους), η προφανής απάντηση του φαινομένου είναι ότι ο κόσμος θέλει να αξιοποιήσει τα χρήματα και για άλλες ανάγκες που έχει. Το να μπουν τα χρήματα στον τραπεζικό του λογαριασμό επιτρέπει αυτήν την ευελιξία σε αντίθεση με τα χρήματα στο κινητό που δεν μπορούν να αξιοποιηθούν αλλού. Ο Χρήστος Σταϊκούρας πάντως, μιλώντας στο OPEN, πρόσθεσε και μιαν ακόμη εξήγηση. Αυτήν της πτώσης των τιμών της βενζίνης.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Κομισιόν πράγματι οι τιμές της βενζίνης έχουν μεν υποχωρήσει πολύ τις τελευταίες 25 ημέρες, στην υπόλοιπη Ευρώπη όμως πέφτουν γρηγορότερα. Η εβδομάδα έκλεισε με μέση τιμή αμόλυβδης στα 2,087€/λίτρο και η χώρα βρίσκεται πια στη 2η θέση αφού η Φινλανδία ανέκτησε την κορυφή. Δεν παύει πάντως οι 2 αυτές χώρες μαζί με την Ολλανδία και τη Δανία να είναι οι μοναδικές που έχουν ακόμη μέση τιμή πάνω από τα 2€.
 
Στις Κυκλάδες η μέση τιμή είναι στα 2,35€ και στα Δωδεκάνησα στα 2,21€. Σε Αργολίδα, Γρεβενά, Ευρυτανία, Ζάκυνθο, Ηράκλειο, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Λασίθι, Λέσβο,Λευκάδα, Μαγνησία , Ρέθυμνο, Σάμο και Φωκίδα , οι ταξιδιώτες του τριημέρου της Παναγίας θα βρουν μέσες τιμές πάνω από 2,1€/λίτρο.   
 
Στην αγορά του πετρελαίου κίνησης – όπου πάντως ισχύει και η οριζόντια επιδότηση στην αντλία κατά 15 λεπτά – τα πράγματα λειτουργούν πολύ πιο ομαλά. Η Ελλάδα έχει τη 11η πιο ακριβή τιμή με 1,843€/λίτρο , μόλις 1€ πάνω από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο. Αν πάντως η κυβέρνηση αποφάσιζε αύριο να αποσύρει την επιδότηση, τότε η Ελλάδα θα έκανε άλμα στην πρώτη 3αδα με τις ακριβότερες τιμές πετρελαίου κίνησης πίσω μόνο από τις Σκανδιναβικές χώρες, Σουηδία και Φινλανδία.   
 
Περίπου 1εκατ. δικαιούχοι με βάση τους αρχικούς υπολογισμούς του υπουργείου Οικονομικών δεν έχουν υποβάλει ακόμη αίτηση για το fuel pass 2, γεγονός που συνδέεται σε μεγάλο βαθμό και με το ότι προϋπόθεση αποτελεί η υποβολή της φορολογικής δήλωσης όπου και εκεί τα πράγματα κινούνται σχετικά αργά. Η πλατφόρμα για το fuel pass 2 θα κλείσει στις 29 Αυγούστου.

Πηγή: skai.gr